L'aventure a commencé! - Reisverslag uit Fontenoy-le-Château, Frankrijk van Ferry Bouman - WaarBenJij.nu L'aventure a commencé! - Reisverslag uit Fontenoy-le-Château, Frankrijk van Ferry Bouman - WaarBenJij.nu

L'aventure a commencé!

Door: Ferry

Blijf op de hoogte en volg Ferry

26 Februari 2023 | Frankrijk, Fontenoy-le-Château

Hoi mensen,

Er is alweer een jaar verstreken, en gelukkig is er weer vooruitgang: Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een 13 kamer tellend huis in het zuiden va de Vogezen!

Zoals ik een jaar geleden zei, ben ik op maximaal 750 km van Alkmaar in Frankrijk gaan zoeken naar een geschikt huis voor mijn project. Ik ben begonnen in de Morvan, een gebied ten westen Dijon. Ik heb daar meerder huizen bekeken, maar het viel allemaal net niet op z'n plek. Uiteindelijk heb ik via een Franse Funda, Bienici.fr genaamd, mijn huis gevonden, ten noordoosten van Dijon.

Een huis met genoeg ruimte om 4 ruime appartementen in te maken, en mijn creativiteit op los te laten. De staat van het huis is redelijk te noemen, maar moet gemoderniseerd worden, en opnieuw wordt ingedeeld.

Ik heb net mijn eerste 2 weeks klus periode erop zitten, welke bestond uit...slopen, slopen en nog eens slopen. Daarnaast heb ik voorbereidingen getroffen voor eventuele hulptroepen, zodat deze comfortabel kunnen douchen, slapen, toiletteren en koken. Dit geeft al heel veel voldoening en een goed inzicht in de staat van het huis.

Ik ben echt superblij met dit huis en de omgeving waar hij staat, en kijk er naar uit om weer naar Fontenoy-le château af te reizen!

Zoals jullie hopelijk hebben gemerkt, heb ik ook mijn tweede aflossing aan jullie gedaan. Het is echter voor de meeste mensen onduidelijk vanwege de omschrijving bij de betaling, welke luidt: stichting derdegelden Crowdaboutnow guesthouse. bankrekeningnummer: NL09 RABO 0351 4921 00.

Ik ga het komende jaar weer hard aan het werk voor het derde termijn, wederom bedankt allemaal voor het mogelijk maken van dit project!

Groetjes,

Ferry Bouman.


  • 27 Februari 2023 - 08:48

    Peter Rol :

    Hi Ferry, top dat het is gelukt een toffe woning te vinden, waar 4 appartementen in kunnen.

    succes man!!

    Ben erg benieuwd naar je plannen!!

    Gr Peter Rol


  • 27 Februari 2023 - 09:27

    Romaike :

    Dat wordt een klus toertje[e-1f60a]

    Bon chance Ferry et a bientôt!


  • 16 Oktober 2023 - 19:58

    Marc Sierink:

    Hey Ferry,

    Was je als crowdfunder even kwijt,maar toch weer gevonden

    Mooi dat je een geschikt huis hebt gevonden.

    Moest de plaats wel even opzoeken, maar in de Vogezen dus.(mooi gebied).

    Als ik die foto's zo bekijk, zou ik de staat binnen niet redelijk noemen.[e-1f602]

    Die kan zo in de serie " ik vertrek" Wat een sloopwerk zeg.

    Maar goed als je dak ,muren en fundering maar goed zijn.

    Succes en hou ons op de hoogte, zo nu en dan.

    Dit verslag is voor mij dan wel nieuw ,maar ik neem aan dat er intussen wel weer wat vorderingen zijn gemaakt.


  • 13 Januari 2024 - 12:46

    Hubert:

    Mooi dat je je droom realiseert!

    En nieuwsgierig hoe je vaart

    Komen graag een keertje langs als het zover is

    Gr! Hubert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ferry

2022 was het begin van mijn droomproject: een guesthouse in Frankrijk! Volg dit "reisverhaal" om op de hoogte blijven van mijn avonturen...

Actief sinds 11 April 2021
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 1996

Voorgaande reizen:

11 April 2021 - 31 December 2026

dank jullie wel!

Landen bezocht: